Bojkot černého pátku

14.10.2017, Tomáš Hajzler

Bojkot černého pátku

Letos jsme se v Peoplecommu rozhodli bojkotovat Černý pátek a já chci požádat, ať se k nám přidáte.
Kdo nevíte o co se jedná, tak – Černý pátek je celosvětový svátek konzumu, jakýsi karneval drastických slev a výprodejů (na detaily mrkněte třeba zde). Je to geniální marketingový nápad, jak lidem nacpat i to, co nepotřebují, který vymysleli v Mecce konzumu USA a odtud se dostal i k nám. K velkým českým propagátorům patří Alza.cz.

Nejinspirativnějším příkladem toho, jak se k těmto marketingovým peklíčkům postavit patří americká Patagonia. Oni tento svátek konzumu každoročně bojkotují tak, že zavřou celosvětově všechny své obchody a do oken dají černé papíry. Vloni chtěli udělat to samé, pak se ale na poslední chvíli rozhodli, že místo černých oken raději nechají otevřeno a všechny prodeje dají na 1% pro planetu. Z 1%  se tak na Černý pátek 2016 stalo 100%. Výsledkem byly celosvětové prodeje v hodnotě 10 milionů dolarů (obyvyklé denní prodeje jsou okolo 2,5 mil) z velké míry od nových zákazníků. Veškeré peníze se letos rozdělily mezi cca 700 ekologických organizací po celé planetě. Více o tom zde.

My se letos rozhodli s peoplecommem Patagonii zkopírovat a veškeré prodeje v našem eshopu 24.11.2017 věnovat 1% pro planetu, jehož jsme součástí (zde). Tj. všechny peníze dostanou neziskovky, s kterými se na tom domluvíme.

Přidat se k nám můžete jako jednotlivci tak, že 24.11. vyhlásíte, že nenakupujete a jako podnikatelé tak, že 24.11. zavřete krám nebo věnujete 100% prodejů neziskovkám. Založili jsme k tomu FB událost, kde se případně zaškrtněte.

Co říkáte? Přidáte-li se, zapište se do diskuze a za šíření této události díky!

P.S.: Jako vždy prosba na závěr: Změňme to, jak se u nás podniká – od jednostranné, bezohledné soutěže o to, kdo vydělá nejvíc, k podnikání, které přispívá k lepšímu světu pro většinu. Změna chování začíná změnou myšlení. Každý blog se počítá. Máte-li text, které by mohl k této změně přispět nebo pořádáte-li nějakou sešlost s touto tématikou, napište nám na lenka@slusnafirma.cz.

newsletter

Buďte první, komu od nás cca jednou měsíčně přistanou do schránky zprávy a další informace.

Vaše e-mailová adresa zůstává pouze u nás.

Kontakt

E-mail:

lenka@slusnafirma.cz

 

Doručovací adresa:

Boženy Jandlové 3, Praha 4 – Komořany, 140 00

 

Fakturační údaje:

Tomáš Hajzler Boženy Jandlové 3, Praha 4 – Komořany, 140 00
IČ: 61026280 | DIČ: CZ7105263704

 

Bankovní spojení:

FIO banka, a. s. 2500405273/2010

Napište nám

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.