Slušná vs. neslušná firma

Extrémy jsou vzácné. Slušná či neslušná firma jsou dvě krajní polohy jednoho z pohledů na podnikání. O tom, zda mluvíme o slušnosti či neslušnosti, rozhoduje skutečnost, ke kterému ideálu se firma hlásí a přibližuje.

Co je slušná firma?

Co není slušná firma?

Peníze jsou prostředkem

Hlavním cílem firmy je užitek pro druhé. Peníze k tomu slouží jako jeden z nástrojů.

Peníze jsou cílem

Maximalizace zisku je hlavním cílem firmy. Poskytovaný produkt či služba jsou vedlejší.

Dělej druhým to, co chceš,
aby dělali oni Tobě

Společnost se snaží chovat morálně, tj. nad rámec aktuálně platné legislativy. Dělá i to, k čemu ji nikdo nenutí, protože to lidem uvnitř přijde správné.

Co není zakázáno, je povoleno

Legislativa (jako nejnižší forma morálky) je rámcem určujícím hranice podnikání.

Rovnováha v zájmech

Organizace vnímá potřeby všech, kterých se podnikání týká (vlastníci, zákazníci, zaměstnanci, komunity, planeta) a hledá rovnováhu v jejich uspokojování.

Vlastníci na prvním místě

Firma uspokojuje na prvním místě (či výhradně) zájmy vlastníků.

Jaké zájmy jsou u slušných firem v rovnováze?

Co nepovažujeme za slušné?

Klíčovým parametrem při rozlišení slušnosti od neslušnosti je to, zda podstata podnikání ostatním spíše prospívá či spíše škodí. Zde jsou firmy, které z tohoto důvodu v projektu slušná firma nenajdete.

newsletter

Buďte první, komu od nás cca jednou měsíčně přistanou do schránky zprávy a další informace.

Vaše e-mailová adresa zůstává pouze u nás.

Kontakt

E-mail:

lenka@slusnafirma.cz

 

Doručovací adresa:

Boženy Jandlové 3, Praha 4 – Komořany, 140 00

 

Fakturační údaje:

Tomáš Hajzler Boženy Jandlové 3, Praha 4 – Komořany, 140 00
IČ: 61026280 | DIČ: CZ7105263704

 

Bankovní spojení:

FIO banka, a. s. 2500405273/2010

Napište nám

Před odesláním zaškrtnete, že nejste robot.