Chci být Netflixem ve food sektoru

Zdroj: www.midjourney.com
Souvislosti / 10. 4. 2023 /

„Nechci být lokálním hráčem, ale Netflixem ve food sektoru.“, říká Marek Siwy, zakladatel firmy na kombuchu s názvem MAGU (viz zde).

Narativ o „úspěšných“ podnikatelích, kteří dobývají svět, rostou, zkupují další firmy a touží být větší, velcí a největší, patří neodmyslitelně k příběhům, kterými jsme v našem systému dnes a denně indoktrinováni.

Díky studiu traumatu už ale víme, že tyto příběhy jsou jen jedním z mnoha obrazů důsledků traumatických zážitků z období těhotenství a ranného dětství, neboť pouze ten, kdo je odpojený od vlastní velikosti potřebuje být něčím, čím není (v tomto případě větším, největším nebo třeba Netflixem). Podstata traumatu spočívá nejčastěji ve stresu a nepřítomnosti rodičů, což – pokud se děje – v nás zasévá hluboké pocity nepřijetí a nedostatečnosti.

Jednou z forem kompenzace těchto pocitů je pak v dospělosti často právě podnikání, kdy podnikatel nepodniká proto, aby sloužil svému okolí, ale aby „byl největší“ (v nevědomé iluzi, že bude konečně přijímán).Blbá zpráva je, že v tom (v traumatu) jedeme (prakticky) všichni. Někdo v důsledku toho buduje obří firmy, jiný se ustará nebo upracuje k smrti, další chlastá a ti nejvíce traumatizovaní z nás se derou do politiky nebo jinam, kde cítí iluzi moci, slávy (a tedy přijetí).

Dobrá zpráva je, že se všichni můžeme začít společně uzdravovat. Know-how existuje – např. knihy Gabora Matého. Ten k tématu říká: „Trauma je neviditelná síla, která formuje náš život. Formuje to, jak žijeme, jak milujeme a jak dáváme světu smysl. Je to kořen našich nejhlubších ran.“

Úvodní obrázek: zdroj

_________________

Všechny díly seriálu „Byznys 101“ naleznete zde.
Projekt Zpátky k jídlu je zde.
Seznam našich aktuálních setkání je zde. Přijďte debatovat.
Naše videa můžete na našem YT nebo na HeroHero a tím nám přispět na jejich tvorbu.
Prosíme o podporu Slušné firmy zde – každý dar pro nás moc znamená.

_________________

FacebookLinkedInEmail