CO TO VLASTNĚ ZNAMENÁ „MÍT VYŠŠÍ SMYSL“?
Pro všechny, kdo si nejsou úplně jistí tím, co to znamená, když mluvíme o vyšším smyslu:
VYŠŠÍ SMYSL
Takže, co je to vyšší smysl? Ve skutečnosti je to velmi jednoduchý koncept, ale často je obtížné ho vysvětlit.
Poznámka:
Pokud jste pocítili odpor při slovech VYŠŠÍ SMYSL, zastavte se a zeptejte se sami sebe, proč? Co je zdrojem toho odporu? A je vůbec opodstatněný? Potom se rozhodněte, jestli budete číst dál. Na konci třeba zjistíte, že jste rádi, že jste to udělali.
Definice:
Mít vyšší smysl znamená, že značka nebo produkt mají v srdci ideál a usilují o splnění alespoň jedné opravdové věci:
- zlepšit životy svých zákazníků, současných a budoucích tak, aby jim to bylo zřejmé a pro ně relevantní
- zlepšit zdraví a štěstí lidí
- vrátit něco zpět společnosti- jak pro ty, kteří kupují a podporují značku, tak pro Ty, kteří to nedělají
- vychovávat hrdost ve společenství a místní kultuře
- odvrátit osamění lidí a zajistit pro lidi způsoby, jak se navzájem propojit (mohou to být lidé různých ras, kultur, stáří, postižení, nebo prostě různí lidé žijící v sousedství nebo ve stejném městě)
- chránit přírodu a životní prostředí vytvářením nových a alternativních produktů, obalových materiálů a programů, které redukují odpad a zmírňují zátěž
- podpořit lidi, aby vnímali ostatní kolem jako členy týmu, místo jako bezvýznamné nebo konkurenty
- umožnit a podpořit lidi ve sledování (provozování) jejich vlastních vyšších smyslů
- pomoci rodičům a učitelům vychovávat zvědavé, kreativní a zodpovědné děti
- podporovat inovace, které mohou ještě dále posunout všechny zmíněné záležitosti a problémy, které lidé řeší
A to i za cenu (třeba jen krátkodobě) nižšího profitu, nebo vlivu, které by z toho mohli získat!!!
Bingo…
Máte na to odvahu? 🙂